La Great Ocean Road

Finalment encaràvem les darreres etapes del viatge per les antípodes. Des de Melbourne a Kangaroo Island, vam decidir fer road trip per gaudir dels espectaculars paisatges que ofereix aquesta ruta emblemàtica del país.

Els 12 apòstols

La primera etapa va ser la més curta, des de Melbourne fins a Port Cambell, on es troben las formacions rocoses dels 12 apòstols.

Avís pels viatgers…

La Great Ocean Road, és una ruta costanera que va des de la ciutat veïna de Melbourne, Geelong, fins a gairebé 1/3 de camí d’Adelaide, a Warrnambool, vorejant la costa sud de l’estat de Victoria.
Ofereix unes vistes espectaculars de la costa i un temps que, val a dir-ho, és pràcticament calcat al de la nostra Costa Brava, ja que la zona de la G.O.R. és de clima mediterrani.
Lògicament el més recomanable és fer-la amb cotxe i poder anar parant a cada pas. No és especialment extensa, ja que fa uns 240km, però val la pena perdre-hi temps, si es disposa d’ell.

Gairebé al principi del capvespre, vam arribar a Port Cambell, on vam fer nit per tal de poder gaudir de la posta de sol en els 12 apòstols i també poder-los fotografiar amb llum de matí.
Cal dir que la finca rural on vam fer nit mereixeria un post a part perquè allò era un autèntic museu de viatgers i els seus propietaris no els faltaven anècdotes ni facècies per explicar… Un dia us faré un post sobre una cangur que tenien mig adoptada…

Val a dir que actualment dels 12 apòstols, només n’hi ha 7 o 8 de peu, el darrer, va colapsar el 2005. El nivell d’erosió d’aquests pinacles és de l’ordre de 2cm per any.

L’endemà vam seguir cap a la següent destinació, Kingston, el poble de la llagosta gegant…

London Bridge, Island Archway i el Grotto

Aquests tres punts, de vegades oblidats en favor dels 7 o 8 apòstols, són uns altres tres elements del parc natural de Port Cambell, en el si d’aquesta G.O.R. Nosaltres hi vam fer parada, i no ens en vam pas penedir.

aus_6890
Com es pot veure, el London Bridge o London Arch, també va colapsar fa anys a causa de l’erosió
aus_6879
Aquí la foto de l’explicació de com era. Si no sabeu anglès, us ho resumeixo. El 15 de Gener 1990 el primer arc va derrumbar-se sense causar víctimes, però dues persones van quedar al segon arc atrapades i van haver de ser rescatades amb helicòpter.
aus_6867
L’Island Archway, com la resta, també va ser víctima del clima i el pas del temps. Avui dia, el que ara són dues illes, abans n’era una unida per un arc.
aus_6902
Descens al Grotto
aus_6904
El Grotto sol passar desapercebut als turistes, ja que queda amagat, però és curiós de visitar, ja que és un arc que forma una curiosa finestra a la costa

Després de la visita a aquests tres emblemàtics llocs, vam prosseguir cap a Kingston. A partir d’aquell moment, vam anar més per feina, aturant-nos únicament a dinar i fer fotografies del paisatge, quan aquest ens ho demanava.

En el transcurs de la jornada, i al cambiar d’estat, del de Victoria al de South Australia, també vam haver de retardar els rellotges 30′ ja que vam canviar de fus horari. Tal com ens va avisar la mestressa de la casa on vam passar la nit anterior, de cop i volta vam passar a ser 1/2h més joves…

Ben entrat el vespre, vam arribar a Kingston, el poble de la llagosta gegant… I si us pregunteu què és la llagosta gegant, no és res més que el reclam publicitari d’un restaurant que hi havia allà. El restaurant ja no hi és, però la llagosta s’ha quedat.

I en resum, això van ser els dos dies dedicats a la Great Ocean Road, tot i que la nostra travessia per la costa no va acabar aquí, sinó que va proseguir fins a Kangaroo Island.
Us deixo unes fotos del viatge fins a Cape Jarvis, on vam agafar el ferri a Kangaroo Island, però a partir d’allà, és contingut pel següent post…