Kuranda i les Barron Falls

Arribats al 14è dia de viatge, travessant-ne així l’equador, havia arribat ja el moment d’anar amb algun tren especial. Però no es tractava d’anar amb un tren qualsevol, convertit en un tren històric amb referències passades de temps immemorials, no, res d’això, sinó d’anar amb un tren històric que gairebé des dels seus orígens ha estat un ferrocarril turístic, qui ha fet les delícies del locals i forans, tot recorrent boscos tropicals amb cascades, arbres monumentals i barrancs majestuosos.

Skyrail Rainforest Experience

Com ja havia comentat en l’anterior post, aquells dies la base la teníem a Cairns, principal ciutat del nord de Queensland. I per iniciar aquesta excursió, que ens ocuparia 2/3 del dia, havíem de tindre ja el cotxe de lloguer, ja que per amortitzar el temps i no haver de tornar al centre de Cairns, finalitzada la jornada marxaríem directament des de l’estació final del tren, a Freshwater, i faríem carretera cap a la següent base d’operacions, Mackay.

Per anar a les Barron Falls i el poble de Kuranda, hi ha dues maneres d’anar-hi, amb telefèric, i amb tren. De forma molt similar al què passa a Montserrat, però a una escala territorial molt més extensa. Com que tot està operat per un mateix gestor, es poden combinar diferents opcions. És a dir, pujar amb tren i baixar amb telefèric, pujar i baixar amb tren o pujar i baixar amb telefèric.

Sigui com sigui, l’excursió comença a Freshwater, a l’estació de tren, o bé a Smithfield a la base del telefèric (a uns 3 o 4 kms de Freshwater) .

Skayrail
Retall del tríptic que ofereix Skyrail per situar-se als turistes

En cas de fer bitllet combinat, al final de trajecte sempre hi ha un autobús que porta la gent allà on originalment inicia el tour.

Les Barron Falls

Tal com el nom indica, es tracta d’un conjunt de saltants d’aigua que cauen per un barranc de 125m en 4 trams. Alimentat pel riu Barron que posteriorment acaba desembocant al Pacífic.

Tot i que nosaltres vam anar al principi de l’època plujosa, encara baixava poc carregat d’aigua, si bé quan plou, esdevé un monstre que podria presentar batalla a altres cascades més conegudes.

Realment on aquell dia hi havia un fil d’aigua, causa del final de l’estació seca, al cap de poc esdevindria una imatge diferent, i per això us convido a anar al següent enllaç  de Viquipèdia on les veureu en plena efervescència.

Al llarg del trajecte en telefèric panoràmic podem anar observant les diferents espècies vegetals que conformen la selva tropical del nord-est del continent.

Cal dir que el telefèric, fa dues escales on hom pot baixar , per una banda, a fer un passeig fins al mirador de les Barron Falls, i per l’altra, a endinsar-se a la selva per conèixer millor les espècies locals (amb un guia que inicia cada hora la ruta). Després es segueix ja fins al poble de Kuranda, el qual ofereix noves opcions als visitants.

Kuranda

Nosaltres un cop allà, vam decidir, entre les diferents opcions que teníem, fer un passeig per la part alta del riu Barron amb barca per intentar veure cocodrils d’aigua dolça (però no va haver-hi sort). El guia del barquet parlava un perfecte alemany, perdó, un perfecte anglès amb un lleugeriiiiiiiiiíssim accent alemany… Jo penso que deuria ser austríac…

Després de la passejada, vam anar a dinar al poble, el qual pràcticament no vam visitar per falta de temps (ja que els bitllets van amb horari i reserva).

Cal dir que vam dinar molt bé a una cantina a l’entrada del poble, i no fou un cas aïllat, ja que en general si busques bé allà es pot menjar molt bé i barat.

Scenic Railway

Tot i que he dit que ja no teníem temps per veure el poble, cal ser honestos  i dir que part del temps que podíem haver dedicat al poble, el reservàvem per fotografiar el tren de Kuranda, que era, en certa manera, el plat fort de l’excursió… Sí, admeto que sóc un malalt dels trens. Però és que llevat de la Iolanda, tots ho érem allà, ja que ni el Miquel Àngel ni l’Oriol se n’escapen…

TRN_5307TRN_5313TRN_5352TRN_5358TRN_5362TRN_5365TRN_5357TRN_5354

I començava el viatge amb el tren. Un trajecte ple de barrancs, saltants i selva, selva, i més selva… Amb unes panoràmiques, gairebé a final de trajecte, dels diferents pobles litorals pròxims a Cairns.

Cal dir que el tren també fa un alto en el camí per veure les Barron Falls des de l’altra banda del riu (la foto està més amunt amb la resta dedicades al saltant).

Tot plegat un dia molt complet, divertit i il·lustratiu del què es pot fer prop dels esculls de corall, però sense mullar-se els peus.

Un cop vam tornar a la base del telefèric vam emprendre ruta cap a Mackay, on, de camí, vam viure una anècdota que explicaré més endavant en el següent post. I fins aquí l’aventura del Kuranda Scenic Railway i l’Skyrail.