La Gran Barrera de Corall

Si mai voleu fer la famosa llista del “x” coses que vull fer abans de morir, per mi, una d’elles ja l’he feta, i és bussejar pel gran escull de corall del pacífic. Com que sempre parlo d’experiències en el viatge, aquesta no té preu. Per dir que, només per això, ja val la pena d’anar fins “allà baix”…

El Golf de Carpentaria

Un cop acabat el tour pel Kakadu National Park ens vàrem dirigir a la ciutat de Darwin, lloc on vam tornar el cotxe de lloguer i on teníem previst agafar el següent vol cap a l’estat de Queensland, en concret, a la ciutat de Cairns, una espècie de Lloret de Mar d’Austràlia, des d’on se solen fer les sortides en vaixell cap a la Barrera de Corall.

A priori, tot i ser el títol d’aquest apart, no tinc la necessitat de nomenar el Golf de Carpentària, però si ho faig és per demostrar que, juntament amb l’Oriol, també fotem la pota fins el fons quan organitzem viatges. I dic amb l’Oriol, perquè ni el Miquel Àngel ni la Iolanda van tindre res a veure amb aquesta “cagada”…

I el cas de l’anècdota és que amb l’Uri, vam estar mirant, remirant i rebuscant el trajecte de l’avió entre Darwin i Cairns per poder decidir quins serien els millors seients per veure el Golf des de l’avió per tal de poder fer fotos i observar-lo… Alguna cerca pel web, planificacions mentals, etc. i… “et voilà” ja els TRN_5232teníem. Però, clar, que llestos que som! Que bé que ho fem!! Hehe… Quant que en sabem!!!
L’avió sortia a quarts de nou de la nit… ERA FOSC! COM LA GOLA D’UN LLOP!!! i no ens en vam donar compte fins que érem dalt l’avió (un B717 altre cop, valgui dir-ho).

Ja està. Ho havia de dir.

Cairns

Allà vam agafar-nos un hotelet de caire colonial, a bon preu i a pocs minuts caminant del port.
Hi vam fer dues nits ja que, Cairns, ens servia de base per dues excursions, la del Corall i la de les Barron Falls, una aventureta en telefèrics i ferrocarril històric.

TRN_5236

Compasscruises

Aquest és el nom d’una de les diferents empreses que preparen els viatges a la Gran Barrera de Corall.
Nosaltres vam estar varis dies mirant quina s’adaptava millor a les nostres necessitats (preu, tipus d’excursió, durada, tamany dels grups…) i l’oferta de Compasscruises va ser l’escollida.

Vam encertar!! De totes totes. Nosaltres vam agafar l’excursió bàsica d’un dia, a un preu de 99$. Però cal dir que ofereixen molts paquets, de 2 i 3 dies, els quals ara, si tornés, no tindria dubtes de contractar-los amb aquesta gent.
En el cas que ens ocupa no hi ha molt a dir sobre el tipus d’excursió i serveis. Un vaixell totalment equipat on t’efereixen la possibiltat d’ampliar els paquets en ruta (passar d’snorkel a bombolla, lloguer de neoprens, servei de bar…). Els àpets i begudes van incloses i, val a dir, que la tripulació era encantadora, servicial, divertida i grans coneixedors i amants del medi marí que ens ensenyaven.

La Gran Barrera de Corall

La ruta en sí es tracta d’un trajecte de 2h fins la barrera, un primer busseig d’uns 45-60′, parada per dinar, ruta de 30′ fins a un segon punt on poder abarcar més tipus d’espècies, amb busseig  d’uns 90′ i retorn.
Alguns afortunats van poder veure 2 petits taurons grisos, i d’altres (en aquest cas la Iolanda inclosa) van veure tortugues verdes. Jo em conformo amb la resta, que no és poc.

La primera escala…

DSCF6484DSCF6493DSCF6565DSCF6568DSCF6578DSCF6509DSCF6642

La segona…

New Image3New Image2DSCF6668DSCF6658DSCF6657DSCF6635DSCF6617DSCF6515

Després ja només quedava tornar. L’excursió sencera, si no mal recordo, dura entre 7 i 8h i, com ja he dit, es tracta d’una experiència vital.

I fins aquí, de moment, perqué tot just arribats a aquest punt estavem a punt d’entrar en l’equador del viatge (a pesar d’estar prop del tròpic hahaha!).