Comença l’aventura

El 3r dia del mes d’Octubre era, definitivament, el principi del roundtirp  per  les  antípodes, això sí, de manera suau i escalonada ja que, tot i tenir pocs dies, tampoc era qüestió d’anar de cap i de dret cap al desert o cap als grans (grans no, gegantins) parcs naturals i boscos de l’illa-continent. I fou així com vam començar per la pintoresca Fremantle.

Fremantle

Fremantle és una petita ciutat costera d’uns 27.000 habitants situada al sud de Perth, esdevenint així porta d’entrada des del mar a la capital de l’estat d’Austràlia Occidental. Aquesta és la ciutat més antiga de l’area del Riu Swan, establerta l’any 1829 pels colons anglesos liderats pel capità Charles Fremantle, qui li donà nom. No fou, però, fins l’any 1929 que va esdevenir ciutat.

Transperth

Arribar a Fremantle des de Perth, on estàvem instal·lats, és molt senzill. Segons la zona cal fer un petit trajecte en autobús, però des del CBD, es fa directament en tren. Això sí, si es disposa de cotxe de lloguer no cal amoïnar-se pel transport públic. Des de la zona 1a i 2a de l’àrea metropolitana,  el cost és d’uns simbòlics 4$ (AUD) el que venen a ser uns 2,80€ (per un radi d’uns 20km amb tots els transbordaments necessaris). En l’àrea del CBD, tot el transport públic és gratuït (excepte els taxis).

Nosaltres, al estar prop de l’aeroport, vam necessitar fer us del bus i del tren emprant uns 70min per arribar.

Un detall típic de la zona, molt curiós i a l’hora agradable, era que els usuaris del bus cada vegada que baixaven li dedicaven un “thank you!” i una salutació amb la mà al conductor. Curiós detall que només vam detectar allà i del qual em va fer l’efecte que és motiu de mofa general a tot el país, com passa als EUA amb el “senyor” als estats surenys (motiu de certa burla també). No obstant, com a treballador del sector del transport públic, ho vaig trobar com a mínim agradable.

Un agradable i il·lustratiu passeig

Passejar pel centre històric de Fremantle és gairebé d’obligat compliment si s’està per la zona. Visitar Fremantle és entendre d’on surt la cultura i el creixement de la capital de l’estat més extens d’Austràlia essent històricament una important zona de comerç marítim oberta a l’oceà Índic.

Visitar el Round House, el Canó, la Presó i el port pesquer (Fremantle Fishing Harbour) és un plaer, que cal complementar amb la visita als seus comerços i el Market, i la seva Esplenade (petit parc de lleure al costat del port pesquer), cosa que esdevé una experiència fabulosa.

També és interessant d’observar com ha evolucionat la ciutat, contemplant les cases d’estil colonial britànic al casc antic, o bé separar-se lleugerament per veure carrers i vivendes d’estil americà actual, cosa que es repeteix de forma generalitzada a les grans ciutats del país.

El Kailis’ i el Fremantle Fishing Harbour

Una recomanació per qualsevol visitant és anar a dinar al Kailis’ Fish Market Cafe, un gran aparador de pesca, que es nodreix directament dels pescadors locals oferint el millor peix fresc del lloc a preus molt populars. Nosaltres no vam pas al·ludir la cita i vam gaudir d’un terrorífic i boníssim Fish’n Chips.

Lógicament hi ha altres opcions com el Joe’s o el Cicerello’s, també al Fremantle Fishing Boat Harbour, que són les delícies tant de locals com de forans.

Nosaltres vam tornar a Fremantle tot just al final del nostre viatge, i seguint la cronologia d’aquest, el darrer post de les Cròniques Aussies parlarem de la segona visita, ja que aquesta va donar molt més de sí.