Barcelos i Braga

El segon dia va servir per fer una ruta en “Y” per conèixer dues ciutats molt importants del país lusità. Aquesta ruta em permetia casar a la perfecció dos elements vitals per mi quan viatgem: conèixer la cultura local i els seus origens, i poder gaudir dels seus ferrocarrils.
Això també et permet recórrer la zona a un ritme el qual et permet gaudir del paisatge.

La ruta d’aquest dia, com totes, comença a Porto (per això dic que vam fer una ruta en “Y”). Vam decidir sortir des de Porto Sao Bento, ja que li conferia al viatge un caire més “romàntic” (ferroviàriament parlant), i a més estàvem hostatjats a escassos 200m d’aquesta estació. El cert és que tota l’activitat ferroviària està derivada a Porto Campanha, i a Sao Bento només arriben els trens de la rodalia i alguns de la zona regional.
En aquest cas, doncs vam agafar inicialment un tren de “rodalies” que ens portava fins la estació d’enllaç de Nine, on es ramifiquen la Linha do Minho i la Linha de Braga.
Allà ens esperava un incansable “Camell” (exRenfe 592), el qual va sortir amb el considerable retard de 12′.
La ruta és relativament curta, des d’allà, uns 20′ fins a Barcelos. El paisatge i l’entorn, resulta imperdible.

Sèrie 3400 del serveis urbans de Porto

Interior del sèrie 3400

“Camell” llogat a Renfe

Interior del “Camell”

Barcelos, és una petita ciutat, a la llera del riu Cávado, la qual viu envoltada de mites i llegendes, la més important de les quals és, la Llegenda del Gall de Barcelos.
Bé, no va ser la llegenda qui ens va portar fins aquesta bonica vila, sinó el seu mercat setmanal, que és cada dijous.
En quan a situació, està a uns 500m de l’estació, pel què es pot arribar caminant sense cap mena d’esforç.
Si bé és cert que tots els mercats són similars, aquest té l’encant de la “ruralitat”, de les gitanes cridant per tot arreu que els seus productes són els més barats i millors, l’emplaçament del mercat, i sobretot que encara s’hi troba de tot, de tot!
Un cop vist el mercat, el recomanable és visitar el casc antic de la vila, que està a escassos 50m d’aquest.
Al tractar-se d’un poble situat al mig de la ruta de Sant Jaume portuguesa, té l’encant del què aquesta ruta comporta, Esglésies, museus, i com he dit abans llegendes.
Nosaltres vam decidir fer el “vermut” allà, i prosseguir el viatge, doncs la visita és pot fer en un matí (a poder ser de dijous).

Estació de Barcelos

Encara mantenen els passos a nivell

Una de les entrades del Mercat

El viatge ara, s’havia de fer a la inversa, i tornar per allà on havíem vingut, fins a Nine, on novament faríem transbordament per fer via cap a Braga.

Braga, és la tercera ciutat més important de Portugal, tant en població, com en activitat. D’aquesta, diuen els seus vilatans que, durant el dia és la més tranquil·la,  però que la gràcia està cap a la nit, on hi ha molta activitat social a mans dels estudiants de la zona portuenca (és a dir, festa universitària en tota regla!).
Novament, com en qualsevol ciutat mínimament  important, cal fer la visita al centre històric, qual també es pot fer en una tarda tranquil·lament. Aquest centre, també està prop de l’estació terminal de Braga, és a dir, a uns 400 o 500m.
Com a fet remarcable, ens va quedar el bon record de la gastronomia. Vam decidir provar sort en un llogaret anomenat “Alta Burguesia” on tot eren especialitats en hamburguesa, fetes a mà, i amb carn de vedella local. Una experiència 5 estrelles.
Acabats de dinar, vam fer un tomb pels principals “baluards” de la ciutat i vam tornar cap a Porto.

Novament al “Camell” i cap a Nine

Hamburgueses artesanes

Sèrie 3400 a la terminal de Braga

Finalment vam prendre el tren cap a Porto, en aquest cas directes de Braga a Sao Bento sense transbordament. Allà vaig aprofitar per fer les fotos de la famosa estació, la qual no pot faltar en el full de ruta de visites portuenques.

Vestíbul de Porto – Sao Bento

Definitivament un dia aprofitat al màxim.