Hiroshima

El 9è dia va ser el complement final al de l’anterior visita a Nagasaki.
Evidentment, Hiroshima és de visita inaudible. Recordar, és no repetir els mateixos errors una vegada i una altra.
En aquest cas, la crònica és curta però no menys important.
Aquest dia va tocar matinar una mica ja que vam canviar de base d’operacions i ara tocava canviar a la ciutat susdita.
Aquí vam fer dues nits i, vam comprovar que la vida nocturna d’Hiroshima no és gens menyspreable…
Tal i com ja he dit, vam matinar i ens vam dirigir a Hakata (estació de tren de Fukuoka) per agafar el Shinkansen cap a Hiroshima. Un trajecte de 280km i poc més de dues hores de viatge.
Un cop allà ens vam dirigir de dret a l’hotel a deixar les maletes.
La visita matinal ( i per algun membre del grup de viatge durant tot el dia), va ser la Cúpula del Gembako i el museu memorial de la ciutat.
No tronaré a fer una dissertació sobre els fets de la segona guerra mundial, i l’acte covard dut a terme pels americans.
Aquí les fotos de la visita:

Cúpula del Gembako

Parc del memorial

En el Parc, ens anàvem trobant grups de nens i nenes que estàvem aprenent anglès, que et feien un qüestionari bàsic, i en acabar et donaven les gràcies tot fent obsequi d’una grua d’origami (veure Cròniques Toquiotes VI).

La Cúpula del Gembako abans de l’explosió

La Cúpula, després

Les sensacions que es viuen dintre del museu, són molt fortes, difícils de descriure en paraules de forma breu, però us garanteixo que fan reflexionar, i molt!
Després de la visita vam anar a dinar (a pesar de tot, mai perdíem la gana).
Arribats a aquest punt, ens vam dividir, i el Miquel Àngel va tornar al museu (entrada del qual té un preu molt simbòlic -només 50 yen, uns ,035€-). La resta vam optar per anar a veure el jardí japonès més important de la ciutat, el Shukkei-en. En el marc del lloc on ens trobàvem, i la història recent que el precedeix, aquest espai, va ser providencial. Pau, tranquil·litat, reflexió. Tot, al centre d’una ciutat de més de 2.000.000 de persones.

Ple de ponts i un meravellós llac
amb riu, tortugues, carpes…

Per 300 yen podies alimentar les carpes
i les tortugues del llac

Un merescut descans

A la zona del riu, crancs “a punta pala”

Un altre detall d’un pont (en aquest cas de pedra)

Varies zones conformem el parc

Sector dels bambús

Acabat de visitar el parc, vam anar a recollir el company que ens faltava, i vam acabar la jornada tot sopant. Com he dit, l’oci nocturn de la ciutat és notable, i ofereix un ventall de possibilitats enorme.