De com anar al Japó i arribar-hi

Aquest any ens hem llençat a la piscina i fent cas als impulsos, hem anat de vacances al Japó. A priori sembla una bogeria èpica, però valorant les coses a volta passada, no ho és pas tant. Han estat un total de 15 dies intensos i molt fructífers.

Els preparatius han estat la clau de l’èxit econòmic i logístic. Una bona planificació, que en el nostre cas venia de la mà d’un amic amb qui compartíem camí.

El primer pas era decidir l’aerolínia  i els aeroports d’arribada i tornada, doncs podien ser el mateix o diferents en funció de la ruta. Nosaltres vàrem optar per Lufthansa aconsellats per un dels companys de viatge (un “traveler” en tota regla) i ens va dir que el menjar era dels millors que havia provat (i certament la experiència va ser positiva en aquest aspecte). Un altre factor a tindre en compte era el comfort, solvència, aeronaus i puntualitat. En aquest sentit aquests no tenen rival. El preu, ni de bon tros era el més car, tampoc el més barat. El millor, comprar els bitllets on-line i sobretot amb un any d’antelació!
Boing 747 de Lufthansa
amb el què vam fer el viatge Frankfurt Osaka

El viatge d’anada (ja des de Frankfurt on teniem escala) el vam fer amb un Jumbo (Boeing 747.600), un avió molt comfortable i estable.

El servei a bord, senzillament, excel·lent.
Una recomanació, pugeu a l’avió molt  i molt cansats, i amb moltes ganes de dormir, sinó les 10 hores de vol s’us faran eternes i a sobre arribareu cansats i amb molta son.
Pel què fa a l’arribada, un moment extraordinari, el primer peu que poses a terra ja es respira ambient japonès, cartells d’estil manga lluminosos amb dibuixos infantils, operaris amb mascares, ordenació i pulcritud, puntualitat, servitud… no acabaria.
Un cop surts de l’aeroport, cal anar a recollir els bitllets de tren (els quals recomano reservar a la web de la JR, a Japan Railpass). Us serveix pel tren, ferry, i altres mitjans, no obstant el preu del transport públic i el lloguer de cotxes és força econòmic (compte que us cal el permís de conduir internacional!).

En el nostre viatge vam arribar a Osaka, on vam tenir la “base d’operacions” els primers dies i des d’allà ens vam moure pels seus entorns.

El primer dia que ja érem al Japó (amb Jet Lag inclòs) vam anar al Castell de Hikone, un dels castells que es conserven intactes més antics i importants.

Nosaltres amb Hikonyan, mascota de la zona.
 Darrera el Castell.

Detall del Castell

Després del primer dia (que en realitat era el segon) estàvem esgotats.